Protestantse Gemeente Midden Westfriesland

zondag 25 december 2022 om 10.30u - 13.30u

Hoogwoud - De Herberg Is Open
Voorganger(s): GEEN KERKDIENST

De commissie Samen Leven - Samen Delen van de Protestantse kerk in Hoogwoud heeft na een periode van twee jaar weer een programma samengesteld voor eerste kerstdag. Mogelijk herinnert u zich nog op eerste kerstdag het optreden van Het Hoorns Byzantijns Mannenkoor of de kerkdienst in het West-Fries door Mevr. Ina Broekhuizen.

We hebben voor de eerste kerstdag kans gezien om deze dag ook dit jaar weer in te vullen en kiezen voor een ontspannende manier. Eerste kerstdag is een christelijke feestdag, waarin wij in de nacht van 24 op 25 december de geboorte van Jezus vieren. En bij een geboorte vieren wij feest, omdat nieuw leven nieuw perspectief geeft. De commissie heeft besloten om het ontmoeten centraal te stellen.

Wij zijn op zondag 25 december open van 10.30 tot 13.30 uur in de Protestantse kerk  Radboudstraat 1 Hoogwoud open. Er is gelegenheid om te luisteren naar een gedicht en mooie kerstmuziek en er wordt u koffie/chocolademelk en kerststol aangeboden. Voor de kinderen zijn er boekjes met kerstverhaaltjes. U kunt dan ook de kerststallen van mevr. Rina en dhr. Axel Zijp en de beelden van mevr. Aagje Labrie bekijken. De kerststallen en beelden zijn erg divers en komen uit vele landen. Mogelijk kunnen wij u iets vertellen over de oudheid, maar ook de afkomst van deze kerststallen en wat deze voor u betekenen. Ook kunt u even gaan zitten en de omgeving op u in laten werken. Dus in de ware zin van het woord is de kerk een herberg, waar je kunt binnen lopen en op verhaal kunt komen.

Hartelijke groeten en tot ziens.
Protestantse Gemeente Midden Westfriesland

AANMELDEN NIEUWSBRIEF

AANKOMENDE DIENST

SPANBROEK - RK BONIFATIUS
Plaats: St. Bonifatiuskerk, Spanbroekerweg 186, 1715 GV
PINKSTEREN
19 mei 2024

Aanvang:
10.00u

Voorgangers:

ds. Désirée Woudt en pastor Jan Verbruggen

ANBI-gegevens

Via de volgende links komt u snel bij de ANBI-gegevens van onze gemeente.

ANBI - Kerkrentmeesters
ANBI - Diaconie

MEDITATIES

Klik op de afbeelding

DORCAS

Klik op het logo

Hulpverlening vanuit de Westfriese Kerken

PKN Nederland

Oekraïne

Kerk Open

Welkom in het huis van God en mensen!

De kerk is open elke woensdagochtend
van 10:00 - 12:00 uur.
  • om elkaar te ontmoeten
  • om naar muziek te luisteren
  • om een kaarsje aan te steken
  • om stil te zijn, even weg van de prikkels die op ons afkomen
  • om te praten met een van de vrijwilligers of de predikant

Een kopje koffie of thee staat voor u klaar en voor de kinderen is er limonade.
U bent van harte welkom!

Namens de kerkenraad van de Protestantse gemeente Midden Westfriesland,
ds. Sylvia Neuféglise-Vermeer